Meny

Opplysningen

Spørsmål & svar - Lege

Om legetjenesten

Vi vil understreke at ved mistanke om et helseproblem må lege alltid kontaktes. Hvis liv og helse står på spill, må du straks ringe 113 - medisinsk nødhjelp. Ved annet behov for legehjelp kan du kontakte fastlegen din eller legevakttjenesten i det området du befinner deg.

Husk at svarene du får gir kun generell informasjon basert på spørsmålet du har stilt. Innenfor helsekategoriene er svar verken forebyggende, diagnostisk, behandlende, helsebevarende eller rehabiliterende. Et svar er derfor ikke "helsehjelp" etter Helsepersonellovens definisjon. Svaret du får må aldri brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser eller avgjøre valg av behandling.

Ofte stilte spørsmål
Har du spørsmål til legetjenesten? Her kan du lese mer om hvordan tjenesten fungerer.
Hvordan går jeg frem for å prate med en av legene?

Ring 04242 og tast 1 så setter vi deg enkelt i kontakt med en lege. Ønsker du heller at en lege ringer deg, klikk på «Bli oppringt» og legen vil ringe deg innen 2 timer. Du kan prate med legen i inntil 20 minutter.

Hvor mye koster en telefonsamtale med legen?

En telefonsamtale med en lege fra Opplysningen koster 299 kr for inntil 20 minutter.

Hvor lenge kan jeg prate med legen?
Du kan prate med legen i inntil 20 minutter. Etter 15 minutter vil du og legen få en påminnelse om at det er 5 minutter igjen av samtalen. Når tiden er utløpt vil samtalen kobles ned. Men dersom du ønsker å prate mer kan du ringe 04242 på nytt, du vil da få 20 nye minutter og en ny faktura på 299,-.
Kan jeg få resept eller sykemelding av legene?
Nei, legene kan ikke gi deg resept eller sykemelding under samtalen. Kontakt din fastlege dersom du trenger dette. 
Legene svarer ikke når jeg ringer. Hva gjør jeg?
Dersom alle legene sitter opptatt når du ringer, lytt til talebeskjeden og tast deretter 1. Da vil en av legene ringe deg så snart en blir ledig.
Hvordan betaler jeg for samtalen?
Du betaler enkelt og greit med faktura etter samtalen. Faktura på kr 299,- (ingen ekstra tillegg) sendes til din adresse registrert hos Opplysningen 1881. Ønsker du at fakturaen sendes til annen adresse kan den enkelt endres etter samtalen eller du kan endre fakturaadresse her.

Fakturaen blir overført til Arvato Finance AS for innbetalinger.

Hvis vi ikke finner informasjon om deg i våre systemer når du ringer, vil samtalen bli belastet med SMS betaling. Dette vil du få du beskjed om når du ringer.
Vet legen hvem jeg er når jeg ringer?
Alle telefonsamtaler er anonyme for legene. Legene vil ikke kunne se hvem du er eller hvilket nummer du ringer fra. 
Vi har fornøydgaranti
Ikke fornøyd? Vi har fornøydgaranti på alle våre tjenester. Vi er fast bestemt på at du skal være fornøyd som kunde av Opplysningen, så hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd, gir vi deg pengene dine tilbake. Klikk her for å sende inn skjema for fornøydgaranti.
Personvern
Vi bruker såkalte cookies på opplysningen.no. En cookie er en datafil som lagres på din datamaskin. Cookies på denne hjemmesiden brukes for å muliggjøre tilpasset markedsføring online. Dine tidligere besøk på hjemmesiden kan gjennom lagring av cookies påvirke hvilke annonser som vises for deg på Internett av tredjeparter, slik som Google. Disse partene kan på denne måten i fremtiden komme til å vise deg våre annonser online på Internett. Om du ikke vil tillate lagring av cookies på din data kan du stenge det av i din weblesers innstillinger.
Brukerbetingelser

Alle rådgiverne som annonserer på nettstedet er selvstendige. Ingen av rådgiverne er ansatt hos Opplysningen 1881 AS. Hver enkelt rådgiver er selv ansvarlige for de råd som gis eller ikke gis. En telefonsamtale vil vanligvis avdekke om du har behov for ytterligere bistand. Ikke alle spørsmål er egnet for løsning via telefon eller elektronisk kommunikasjon.


Det presiseres uttrykkelig at Opplysningen 1881 AS ikke er ansvarlig for kvaliteten av eventuelle råd og veiledning som gis via rådgivere tilknyttet Opplysningen 1881 AS, men vi vil gjerne høre om du er misfornøyd med tjenesten. Verken styret, daglig leder, medarbeiderne eller Opplysningen 1881 AS kan stilles til direkte eller indirekte ansvar for noen form for ulempe, tap, skade, lyte eller mén som direkte eller indirekte måtte være konsekvens av bruk eller misbruk av informasjon gitt av rådgivere tilknyttet nettstedet.