Meny

Opplysningen

Spørsmål & svar - Advokat

Om advokattjenesten
På grunn av interessekonflikter må man oppgi sitt navn når man kontakter en av Opplysningens advokater. Ved å snakke med en av Opplysningens dyktige og erfarne advokater kan du får svar på dine spørsmål om blant annet arbeidsrett, arv- og familierett, erstatningsrett, trygd og forsikring, samt andre rettslige problemstillinger.
Ofte stilte spørsmål
Har du spørsmål til advokattjenesten? Her kan du lese mer om hvordan det fungerer.
Hvordan går jeg frem for å snakke med en advokat?
Ring 04242 og tast 3 så setter vi deg enkelt i kontakt med en advokat. Ønsker du heller at en advokat ringer deg, klikk på «Bli oppringt» og en av advokatene vil ringe deg innen 2 timer. Du kan prate med advokaten i inntil 20 minutter.
Hvor mye koster en telefonkonsultasjon med advokat?
En samtale med en advokat fra Opplysningen koster 299 kr for inntil 20 minutter
Hvor lenge kan jeg prate med advokaten?
Du kan prate med advokaten i inntil 20 minutter. Etter 15 minutter vil du og advokaten få en påminnelse om at det er 5 minutter igjen av samtalen. Når tiden er utløpt vil samtalen kobles ned. Men dersom du ønsker å prate mer kan du ringe 04242 på nytt, du vil da få 20 nye minutter og en ny faktura på 299,-.
Advokatene svarer ikke når jeg ringer. Hva gjør jeg?
Dersom advokatene sitter opptatt når du ringer, lytt til talebeskjeden og tast deretter 1. Da vil en av advokatene ringe deg så snart en blir ledig. Du kan også bestille oppringing ved å klikke "Bli oppringt" her.
Jeg ringer men får ikke fortsette samtalen. Hva gjør jeg?
Ved bruk av vår tjeneste gjøres det en sjekk mot opplysningen.no på registrert eier av telefonabonnementet du ringer fra. Det må være samme person som ringer til en av våre advokater som også står som eier av telefonabonnementet det ringes fra.
Innledningsvis i samtalen vil advokaten stille spørsmål om dette, og viser det seg da at du ikke står som eier av telefonabonnementet vil ikke advokaten kunne rådgi deg.

Grunnen til at dette er at alle advokater i Norge er pålagt et regelverk som sier at de kun kan gi råd til den personen som betaler for tjenesten som blir gitt.
Du kan sjekke hvilke opplysninger som står oppført på ditt nummer på opplysningen.no/endre-adresse. Du kan endre din informasjon ved å klikke her.

Hvordan betaler jeg for samtalen?

Du betaler enkelt og greit med faktura etter samtalen. Faktura sendes til din adresse registrert hos Opplysningen. Ønsker du at fakturaen sendes til annen adresse kan den enkelt endres etter samtalen eller du kan endre fakturaadresse her. Fakturaen er overført til Arvato Finance AS for innbetalinger. Hvis vi ikke vinner informasjon om deg i våre systemer når du ringer, vil samtalen bli belastet med SMS betaling. Dette får du beskjed om når du ringer.

Fornøydgaranti
For oss er det viktig at du føler at du fikk den hjelpen du trengte da du kontaktet en av våre eksperter. Vi er fast bestemt på at du skal være fornøyd som kunde av Opplysningen, så hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd, får du pengene dine tilbake. Klikk her for å fylle ut tilbakemeldingsskjema.
Personvern
Vi bruker såkalte cookies på opplysningen.no. En cookie er en datafil som lagres på din datamaskin. Cookies på denne hjemmesiden brukes for å muliggjøre tilpasset markedsføring online. Dine tidligere besøk på hjemmesiden kan gjennom lagring av cookies påvirke hvilke annonser som vises for deg på Internett av tredjeparter, slik som Google. Disse partene kan på denne måten i fremtiden komme til å vise deg våre annonser online på Internett. Om du ikke vil tillate lagring av cookies på din data kan du stenge det av i din weblesers innstillinger.
Brukerbetingelser

Alle rådgiverne som annonserer på nettstedet er selvstendige. Ingen av rådgiverne er ansatt hos Opplysningen 1881 AS. Hver enkelt rådgiver er selv ansvarlige for de råd som gis eller ikke gis. En telefonsamtale vil vanligvis avdekke om du har behov for ytterligere bistand. Ikke alle spørsmål er egnet for løsning via telefon eller elektronisk kommunikasjon.


Det presiseres uttrykkelig at Opplysningen 1881 AS ikke er ansvarlig for kvaliteten av eventuelle råd og veiledning som gis via rådgivere tilknyttet Opplysningen 1881 AS, men vi vil gjerne høre om du er misfornøyd med tjenesten. Verken styret, daglig leder, medarbeiderne eller Opplysningen 1881 AS kan stilles til direkte eller indirekte ansvar for noen form for ulempe, tap, skade, lyte eller mén som direkte eller indirekte måtte være konsekvens av bruk eller misbruk av informasjon gitt av rådgivere tilknyttet nettstedet.